Sunday 30 March 2014

Dan Abnett (Triumff, hrdina jejího veličenstva)

DAN ABNETT (Triumff, hrdina jejího Veličenstva)
Román s prvkami fantasy
Polaris Fantasy

Stručný obsah: Píše sa rok 2010. Na tróne sedí Veličenstvo, kráľovná Alžbeta XXX a obrovské impérium Veľkej Británie stojí na alchymii a poverách. Bez mágie bude stratené. Majster meča sir Rupert Triumff odhalí spiknutie, ktorého aktéri chcú zvrhnúť kráľovnú z trónu. Pre česť a národ: Do zbrane! En garde! (zdroj: martinus.sk)

Môj názor: Knihu som si vyhliadla v lacných knihách a zaujala ma hlavne obalom. Po prečítaní anotácie a sľubovanom šermiarskom umení, bolo jasné, že ju beriem. Do prvej tretiny som bola naozaj stratená. Nerozumela som svetu, ktorý autor vytvoril. Británia žije v období mušketierov a osobných súbojov a v Austrálií ľudia fičia na MP3 prehrávačoch a surfovacích doskách. WTF? To bolo prvé, čo ma napadlo. A to som čítala tú stranu dvakrát. Chvíľu som sa vážne bála, že nerozumiem češtine (v tom problém nebol). Teraz si určite poviete: Čože? Tu je ale vysvetlenie. Británia namiesto techniky fičí na mágií, konkrétne cantripoch (dúfam, že je to správny názov). Je to zdroj mágie, v krátkom objasnení, a dochádza. Preto kráľovná (ktorú oslovujú "TriXstá") hľadá nové zdroje mágie. To je dôvod, prečo sa sir Rupert Triumff vydal na plavbu do Austrálie... toto je úvod, pokračujeme dejom.

Hlavnú postavu, Ruperta Triumffa, obvinia zo spiknutia proti kráľovnej, ktoré samozrejme nespáchal. Stal sa obetným baránkom, a preto sa skrýva v divadle pod iným menom (z brunett chlapa sa stane blonďák) a pracuje pod ochranou CIA (áno CIA- nerobím si srandu). Kniha má opäť viacero dejových línií (to oceňujem), čo celý príbeh obohacuje a od druhej tretiny sa dej rozbieha a začala som chápať "čo týmto svetom chcel autor povedať". Rupert musí odhaliť páchateľa a očistiť svoje meno, našťastie nie je sám a pomáha mu priateľka Doll, kamarát a domorodec, ktorého privliekol z Austrálie (ktorý sa na domorodca iba hrá). 

Rupert vám zaručene bude sympatický a v niektorých scénach sa nad jeho správaním pousmejete. Zo všetkých postáv mi sadol najviac. Mierne nafúkaný šermiar so zmyslom pre humor. Postáv tam vystupuje požehnane a to mi vadilo. Aj v Game of Thrones máte sto postáv, ale to je šesť osemsto stranových kníh a táto má ledva tristo strán. Niektoré mi tam prišli zbytočné, ale to môže byť iba môj pocit. Každopádne, neľutujem, že som si knihu kúpila a prečítala. Bolo to zase trocha iné (miestami zvláštne), ale príbeh mal peknú myšlienku. Mágia a túžba po moci, všetko má neblahé účinky a takmer to zničilo jednu z popredných mocností.

TOP FIVE (alebo 5 vecí, kvôli ktorým sa oplatí knihu prečítať): 1) Sympatická hlavná postava. 2) Pekná myšlienka príbehu. 3) Šerm! 4) Zaujímavá zápletka. 5) Výborný opis akčných scén.

Moje hodnotenie

No comments:

Post a Comment