Saturday 15 February 2014

Month with book #01

Máme už polovicu februára, tak by sa patrilo predstaviť vám knihy, ktoré čítam počas tohto mesiaca. Hanbím s za to, ale od začiatku roka som prečítala (dodnes) iba dve knihy. V januári som to mala nabité skúškami a teraz písaním práce (hm, niežeby som sa šla pretrhnúť). Väčšinou mám rozčítaných viac kníh. Je to najmä kvôli tomu, že si často nosím príbehy aj do školy, a preto je vhodné mať po ruke menšiu knihu, ktorá nezaberie toľko miesta (ako napríklad Pán Prsteňov). Čo čítam alebo čo som dočítala tento mesiac? 

Obálky kníh môžete okrem obrázka v tomto článku vidieť aj v menu (kuk napravo). Prvá kniha je tretia kniha zo série od Justina Gustainisa "Sympatie k ďáblu". Dočítala som ju pred pár minútami. Ide o tretie pokračovanie a ja som zatiaľ čítala len dvojku. Na jednotku som natrafila včera v lacných knihách (kde som kúpila aj tieto dve) a hneď bola v mojom košíku. Hoci som začala čítať od druhého pokračovania, nebol to problém. Dej výrazne nenaväzuje na prvú knihu, hoci zopár odkazov tam nájdete, no nechýba vám žiadna základná informácia. Viac o tejto knihe bude spomenuté v pripravovanej recenzii. Poviem len toľko, že ide o detektívku s fantasy prvkami, kde je hlavnou postavou Quincy Morris, vyšetrovateľ paranormálnych javov, a Libby Chastianová, biela čarodejnica. Príbeh sa mi páčil, ale dvojka mi prišla lepšia a s akčnejším koncom :).

Druhou knihou bude moja prvotina od Joa Nesba "Snehuliak". Túto knihu som kúpila ocinovi k minulým Vianociam a on sa jej pravdepodobne od rozbaľovania nedotkol. Čo je škoda, lebo ja sa na ňu veľmi teším. Od Nesba som ešte nič nečítala, no keď počúvam tie skvelé reakcie, čítam recenzie a mrkám na hodnotenie kníh, nechápem samu seba ako je možné, že som tak dlho odolávala. Zatiaľ som prečítala prvých cca desať strán a to asi pred rokom, takže sa do nej pustím čo najskôr (alebo hneď teraz).

A Game of Thrones od Georga Martina mnohí poznáte. Skvelý seriál a skvelá kniha! Ja ju čítam v angličtine. Ehm, tiež neviem, čo ma to napadlo, ale nie je to také strašné. Samozrejme všetkému nerozumiem, ale videla som seriál a ten bol takmer na vlas rovnaký ako kniha. Týmto mám dokonalú predstavu o scenach a dokážem si domyslieť dej. Momentálne som na strane 500 niečo a chýba mi posledných 200 strán, tak verím, že za najbližší mesiac to dám. Na tento príbeh musím mať náladu a poriadne sa sústrediť a nie len kvôli angličtine, no aj pre množstvo postáv. Kto číta, vie o čom hovorím.

Aké knihy čítate vy tento mesiac? - môžete aj nejakú odporučiť. + Poznáte niektorú z vyššie uvedených?

No comments:

Post a Comment