Thursday 13 February 2014

Oscar Wilde (Portrét Doriana Graya)

OSCAR WILDE (PORTRÉT DORIANA GRAYA)

"Myšlienka a jazyk sú umeleckými nástrojmi umelca. Neresť a cnosť sú umeleckou lírkou umelca."


Stručný obsah: Román rozpráva o túžbe po večnej mladosti a kráse. Maliar Basil Hallward namaľuje portrét osemnásťročného Doriana Graya, mladíka s čistou dušou. Lord Henry Wotton však Dorianovi zdôrazňuje, že mladosť pominie a nabáda ho, aby ju naplno využil. Dorian bezľahky podľahne lordovmu vplyvu a zostane včene mladý a krásny, kým čas a jeho výčiny sa odrážajú na obraze... (viac + zdroj: martinus.sk)

"Mravné alebo nemravné knihy neexistujú. Kniha môže byť len dobre napísaná, alebo zle napísaná. Nič iné." 


Môj názor: Toto (druhý citát) povedal sám Oscar Wilde o svojom jedinom románe. Mne ostáva dodať: Táto kniha je, sakra, dobre napísaná! Odporúčam čítať každému. Nemusíte zbožňovať Anglicko v 20. storočí. Stačí si zamilovať autorovo písanie a pravdu, ktorú nesie celý príbeh. Ja som najprv videla film. Bol skvelý! Samozrejme som okamžite siahla po knihe a tá je úžasná. Film a kniha sa dokonale dopĺňajú, takže odporúčam aj filmové spracovanie. Až vtedy som si uvedomila, čo môže spôsobiť vplyv na iného človeka a večná túžba po niečom neprirodzenom. Čistá duša sa zmení na samotné zlo, ktoré rozsieva všade navôkol. Famózne a nadčasové dielo! Som veľmi rada, že som natrafila na film a unesená dejom som musela hneď kupovať knihu. Plánujem si tento román prečítať aj v angličtine a určite sa ešte niekedy k nemu vrátim.

Moje hodnotenie

No comments:

Post a Comment