Thursday 6 March 2014

Justin Gustainis (Špatné zpusoby)

JUSTIN GUSTAINIS (ŠPATNÉ ZPUSOBY)
Séria: 2. diel (1. Žena černé mágie, 3. Sympatie k ďáblu)
Detektívka, fantasy
Polaris Fantasy


Stručný obsah: Potom, čo sa okultný detektív Quincey Morris vysporiada s temným čarodejníkom, musí sa rozhodnúť. Buď si vyberie spoluprácu s FBI alebo bude unikať do konca života pred čarodejníkovou pomstou. Do toho vstupuje ďalší problém. Niekto vraždí biele čarodejnice a je priateľka Libby je možnou obeťou. V Iraku je ukradnutá kniha, o ktorej takmer nikto netuší a nik neverí, že naozaj existuje. Práve táto kniha je kľúčom k najvyššiemu zlu. A aby toho nebolo málo, niekto opäť vraždí deti kvôli... (viac + zdroj: martinus.sk)


Môj názor: Detektívky s fantasy prvkami, to je moje! Hlavne preto som si zamilovala aj sériu o čarodejníkovi s menom Harry Dresden. Tento diel je druhý z troch. A práve dvojku som čítala ako prvú (nákup v lacných knihách). Nebol problém čítať toto pokračovanie, pretože som sa rýchlo zorientovala v príbehu a okrem pár odkazov na jednotku, som nemala problém pochopiť dej. Hlavnými postavami sú Quincey a Libby. Detektív a biela čarodejnica a veľmi dobrí priatelia. Hm, len priatelia, ale možno to tak bolo lepšie. Majú medzi sebou silné puto a jeden pre druhého by obetovali život. Quinceyho som si obľúbila okamžite. Príjemná postava bojujúca proti temným silám, o ktorej si väčšina ľudí myslí, že je blázon. Charakterovo mi sadol a z celej knihy som si ho obľúbila najviac. Libby mi zo začiatku trocha vadila (neviem prečo?), ale postupne si ma získala. Vždy má zadné dvierka, aj keď si myslíte, že z toho sa nedostane (posledné kapitoly- to som len zírala). Nedá mi nespomenúť ešte jednu postavu, ktorá bola z vedľajších, no rovnako zohrala dôležitú rolu. Hannah Widmarková (nie som si istá tým priezviskom, poprípade opravím). Silná žena so smutným životným príbehom. Najprv nerozumiete ako môže byť niekto tak krutý a zabíjať bez mihnutia oka, no keď sa to všetko vysvetlilo, pochopila som. 

V príbehu je viacero dejových línií, čo sa mi pri tomto štýle knihy páči. Získate tak lepší prehľad aj o zloduchoch (ktorí sú naozaj protivní a nemohla som ich vystáť), ďalších postavách a doplnkových scénach. Dokonca zistíte, či je možná spolupráca medzi agentami FBI a pošukmi veriacimi v čary. Knihu odporúčam, mne sa páčila (čítala som aj tretie pokračovanie, jednotku ešte nie), ale dala by som 15+. Autor občas obzvláštnil knihu detailnými opismi a niekedy nechutnými predstavami.

TOP FIVE (alebo 5 vecí, kvôli ktorým sa oplatí knihu prečítať): 1) Sympatické postavy (Quincey, Libby, Hannah) 2) Viacero dejových línií a náhľady do životov viacerých postáv. 3) Boj dobra proti zlu. 4) Fantasy & detektívka. 5) Úžasná záverečná scéna!

Moje hodnotenie

No comments:

Post a Comment